Stå stilla och njut eller fortsätta att jaga?!

Nu är det så här att alla i min omgivning jagar hela tiden efter det bättre. Bättre jobb, större bröst, tajtare rumpa, plattare mage, snyggare hår, modeärnare kläder, bättre pojkvän/flickvän, lyxigare bil, ja ni förstår men blir man lyckligare för man har det här?
Jag tror inte det. Men istället för att hela tiden vilja förändra något vad skulle hända om man nöjde sig? Och istället tycket om sig själv och gillade läget. Jag tror vardagen skulle bli mycket lättare.

Men åt andra sidan är man olycklig(=onöjd) ska man förändra. Jag kan inte säga att jag känner någon som är helt nöjd med sitt liv och att det inte finns något som de vill förändra. Jag har ständigt något jag ändrar; färgar håret, förlänger håret, bantar, går på dieter, köper nya kläder osv listan är lång, men det är alltid något.

Men är allt det här bättre?

Budismen säger att man ska vara tacksam för det man har och inte sträva efter set som man inte har.
Det är bra att tänka på när man vill ha mer!

Kommentarer
Postat av: heleina

du har helt rätt , för om man bara jagar och jagar kommer man ju aldrig sluta och med de kommer man aldrig bli nöjd.

2008-01-09 @ 21:15:27
URL: http://www.scheleena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0