Skinny models off the runway please!



Skulle du köpa det hon sålde? jag skulle inte. Jag har själv haft ätstörningar och det är inte värt det. För vad? För att vara smal? Det är jälva skit det modet som har varit nu i några år. Att svälta sig själv för att vara benig. Alla kända modeller säger att de inte gör något sånt för att hålla sig smala. Att det är naturligt smala: Jävla bull shit! Ingen är så natuligt smal förutom biafra barn och dem svälter sig inte med flit. Så jälva onödigt. Ååååå. Jag blir så jävla förbannad! Ska folk som är riktigt kända behöva dö för att någon annan känd ska inse att de är fel och ändra ideallet?.... Det krävs bara en, en som står ut ur mängden och säger hur fel det är! Och så följer andra efter. Det är dax för en förändring eller är jag ensam om tankarna? ©

*peace or at least i hope

En kugg fråga:
  Vad är skillnaden mellan en modell och ett svältande barn/människa?

Modellen har valt att svälta sig själv.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du har så himla rätt tjejen! Jag tycker exakt som du att de borde bannlysa alla för smala/magra modellerna från catwalken, eller i överhuvudtaget förresten. De ger bara upphov till alla dess sjuka ideal vi har nu för tiden, och att behöva svälta sig ner i vikt för att anses "snygg" , "vacker" , "fin" är så sjukt så det är inte sant.





Man mår inte alls bra av att ha en sån där vikt och det vet jag själv eftersom jag tyvärr har och har haft väldigt stora problem med ätstörningar, främst anorexi sedan många många år tillbaka. Att alla modeller skulle vara sådär smala är skitsnack! Många av catwalkmodellerna lever på alkohol och droger men det är ingen som vill erkänna detta...



Näe säger jag bara, fixa fram mer "normalstora" modeller så folk slipper jämföra sig med de där smala och må dåligt utav det.

2008-10-23 @ 18:41:45
URL: http://soppanloppan.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack, någon som håller med! det är ett sjuk ideal precis som du säger. Fylliga och normala kvinnor i riktiga världen= Fylliga och normala kvinnor på catwalken!

2008-10-24 @ 18:45:57
URL: http://erich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0