Farfar

Du fick cancer. Du kämpade. Du lämnade oss.

I augusti åkte du vidare.


När du dog var det bara ett ord. Att jag först inte först förstod var bara en episod. Nu när jag förstår är det sår som består.


Jag ska vara stark, inte visa hur det känns, Ska vara stark och inte visa att det bränns. Inte visa såren i mitt hjärta, Ingen ska få se denna djupa smärta. Inga tårar ska rinna framför er, Ingen ska få höra vilka böner jag ber. Utåt ska jag vara lycklig, utåt ska jag le, Skriken och såren i mitt hjärta ska ni varken höra eller se. Utåt är jag flickan utan besvär och bekymmer, När tårarna kommer har jag natten som skymmer.

Kommentarer
Postat av: heeelena

erika !! fattar inte hur du kan skriva så fina ord. det är helt otroligt, hoppas bara du får de underbart i thiland .

Du är en ängel

2007-12-16 @ 21:46:24
URL: http://www.scheleena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0